ADD

Hoe laat ging jij gisteravond naar bed?

70% van mensen met ADD gaan te laat naar bed. Uit onderzoek blijkt dat de aanmaak van melatonine anderhalf uur later start dan gemiddeld. Het gevolg? Vermoeidheid, versterkte ADD symptomen en snacken. Dat kan anders! Daarom voor jou twee tips om vanavond op tijd te gaan tukken…

Tip 1: Stel Night Shift in op je smartphone én je laptop. 

Met behulp van Night Shift kleurt je scherm een stuk minder blauw, wat vooral in de avonduren een stuk prettiger is voor je ogen. Maar vooral: het zorgt ervoor dat de aanmaak van melatonine (een slaapstofje in je brein) ’s avonds niet wordt verstoord.

Night Shift instellen? Dat doe je zo.


Tip 2: Neem een vriend(in) in vertrouwen en creëer je persoonlijke challenge.

Spreek af elke avond om 23:00 uur te whatsappen dat je naar bed gaat en ’s morgens om 07:00 uur dat je eruit gaat. Houd dit een maand vol en ervaar wat dat voor invloed heeft op je functioneren overdag.

Succes!

Margo Matse

ADD coach en oprichter van ADD Coaching. Lees meer over Margo.

Nieuw!

De online videotraining

Heb jij ADD? Vraag je je weleens af waarom je zo moeilijk kunt concentreren? En hoe je uitstelgedrag tackelt? Krijg grip op je ADD in deze driedaagse online training.

Zet je eerste stappen
Overal online te volgen

Wil je meer weten over ADD?

Ontvang 1x keer per maand een mail met praktische handvatten en de laatste artikelen, vers in je mailbox.